Projektowanie katalogu firmowego. Od czego zacząć?

Najważniejszy jest pomysł i wykonanie – tak powie Ci każda drukarnia katalogów, którą zapytasz, od czego zależy katalogowy sukces. Czy warto śledzić trendy? Jakie są najpopularniejsze błędy, które popełniają przedsiębiorcy? Co powinno znaleźć się w firmowym katalogu, żeby prowadził tam, gdzie prowadzić powinien – czyli prosto do sprzedaży? Oto kilka podstawowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę, zanim rozpoczniesz projekt pod tytułem: katalog firmowy. Do dzieła!

Pomyśl o grupie docelowej

Grupa docelowa – to o niej powinieneś myśleć, tworząc jakiekolwiek materiały i reklamy swojego produktu lub usługi. Co przekonuje Twoich klientów, na co postawić nacisk w projekcie? Jakim językiem mówić? Czy skupić się na pięknych zdjęciach, czy edukacyjnej treści? Czy ważne będą dla nich informacje o firmie, jej historii i osiągnięciach? Oczywiście katalog nie powinien odbiegać od języka komunikacji czy identyfikacji wizualnej marki, do której Klienci zdążyli już przywyknąć. Musi do niego nawiązywać, ale tworzenie nowego folderu firmowego to dobra okazja, żeby wrócić do podstaw.

Odpowiednia architektura informacji

Folder musi być przejrzysty, a każdy element musi mieć w nim swoje miejsce – tylko wtedy cały projekt ma szansę odnieść sukces. Teksty ciurkiem i drobnym drukiem, zbyt duże ilości zdjęć (lub – co gorsza – materiały kiepskiej jakości), nagromadzenie kolorów, grafik – to coś, co sprawia, że przez katalog przebrną tylko nieliczni. Postaw na duże, przyciągające uwagę nagłówki, wyważone zdjęcia i sprzedażowe treści. Wątpisz w swoje umiejętności? Folder powinien więc zaprojektować dobry grafik, który ma duże doświadczenie w tego typu projektach.

Oglądaj, oglądaj i obserwuj trendy

Jak ocenić pracę wybranego grafika? Dobrze byłoby wyrobić sobie odpowiedni gust, a żeby to zrobić, najlepiej oglądać dużo katalogów – dzięki temu łatwo nam się zainspirować i wskazać projektującemu go grafikowi, co nam się podoba i na czym nam zależy. Inspiracje znajdziemy oczywiście w internecie, między innymi na Pinterest. Trendy w projektowaniu katalogów? W tej chwili stawiamy na intensywne kolory, asymetrię i nieregularne kształty.

Druk najlepszej jakości

Podwykonawcy potrzebnie do tego projektu, to obok grafika, również dobra drukarnia katalogów, która dobierze najlepszy papier, uszlachetnienia czy dobierze odpowiedni rodzaj szycia. Doświadczona drukarnia w zależności od nakładu doradzi również, czy druk cyfrowy, czy offsetowy będzie ekonomiczniejszy w Twoim przypadku. Właśnie dlatego warto wybrać dobrą drukarnię.

Druk katalogu firmowego nie należy do prostych zadań – szczególnie jeśli zależy nam na osiągnięciu celu w postaci zwiększenia sprzedaży. Obok pytania, jak zaprojektować dobry folder należy też sobie zadać pytania o jego dobrą dystrybucję. Katalogi reklamowe i ich dystrybucja jednak temat na osobny artykuł 😉

Poprzedni artykułKredyt konsolidacyjny bez BIK – na czym polega?
Następny artykułWeksle Inwestycyjne Nieruchomościowe – bezpieczna inwestycja w czasach niepewności na rynkach inwestycji

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj