Jak zyskać nowych klientów? Korzystanie z baz nowych firm

Pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych w sektorze B2B realizowane jest na rozmaite sposoby: przez udział w targach, publikacje w czasopismach branżowych, reklamę SEM w ich internetowych odpowiednikach, wreszcie z wykorzystaniem technik word of mouth marketing, polegających na poleceniach od stałych klientów. Jednak najlepsze efekty kampanii sprzedażowych przynosi marketing bazodanowy.

Bazy danych stałych i nowych klientów

Solidna baza stałych partnerów biznesowych pozwala na lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb i jest niezbędna do utrzymywania relacji handlowych, będących źródłem stałego dochodu dla przedsiębiorstwa. Większość nowoczesnych firm posługuje się komputerowymi systemami do zarządzania relacjami z klientem. Systemy CRM ułatwiają kontakt z kontrahentami, realizację składanych zamówień, kontrolę płatności, a dla handlowców i marketerów są źródłem wiedzy na temat zachowań zakupowych poszczególnych klientów. Własne bazy danych nie dają jednak możliwości pozyskiwania nowych klientów, co jest niezbędne, by biznes się rozwijał. Jak zdobyć informacje kontaktowe do potencjalnych klientów? Najłatwiej jest kupić bazę nowych firm.

Korzyści z zakupu bazy nowych firm

Przedsiębiorstwa, które dopiero zaczynają działalność, mają olbrzymi potencjał zakupowy. Nowopowstałe firmy w pierwszym okresie funkcjonowania są zmuszone do poszukiwania dostawców zaopatrzenia i rozmaitych usług np. z zakresu bankowości, IT oraz telekomunikacji, doradztwa biznesowego, obsługi księgowej, serwisu maszyn, pojazdów itd. Nawiązanie relacji biznesowej z firmą na początkowym etapie jej działalności otwiera perspektywę długoterminowej współpracy, czyli zyskania kolejnego pewnego źródła dochodu. Doskonałym narzędziem do pozyskania wartościowych klientów są właśnie bazy nowych przedsiębiorstw.

Bazę nowopowstałych firm przygotowaną w oparciu o dane GUS można wykorzystać do przeprowadzenia kampanii sprzedażowej czy reklamowej drogą telefoniczną, mailową, za pośrednictwem SMS, a nawet tradycyjnej poczty, jeśli chcemy przekazać odbiorcy papierowe materiały POS lub powitalny gadżet upominkowy – opowiada nasz rozmówca z portalu internetowego panoramadanych.plJednak efektywność takiej akcji uzależniona jest od jakości rekordów. Załóżmy, że szukamy nowych firm, które będą zainteresowane usługami z zakresu serwisu pojazdów na terenie Dolnego Śląska. Baza danych musi być sprofilowana pod względem branży i rejonu geograficznego. Powinny znaleźć się w niej wyłącznie dane firm transportowych, kurierskich itp., będących naszymi potencjalnymi klientami.

Segmentacja rekordów w bazie danych jest ważna ze względu na koszty planowanej kampanii. Zakup dużej bazy zbudowanej z przypadkowych kontaktów jest po prostu stratą pieniędzy. Dlatego warto poszukać pewnego brokera baz danych, który poświęci nam czas niezbędny do dokładnego opracowania kryteriów wyboru firm pod planowaną kampanię sprzedażową.

Poprzedni artykułKarta paliwowa bez zabezpieczeń dla małych firm
Następny artykułJakie są koszty usług kancelarii prawnych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj