Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego w ramach działań SEO?

Głównym celem firmowej strony internetowej jest przyciąganie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży. Ostatnio jednak coraz częściej jest ona uzupełniana za pomocą bloga. Jakie korzyści przynosi takie działanie?

Możliwość zaprezentowania swojego portfolio

W przypadku wielu branż prowadzenie bloga daje możliwość przedstawienia potencjalnym klientom swoich prac oraz umiejętności. Dobrze zaprojektowana, wartościowa treść w połączeniu z atrakcyjnymi zdjęciami zazwyczaj działa znacznie lepiej niż klasyczne portfolio umieszczone w zakładce na stronie www. Taki rodzaj promocji własnej pracy sprawdzi się w przypadku większości usług, mogą z niego skorzystać również osoby prowadzące sklep internetowy, jeśli np. w ciekawy i wciągający sposób opiszą na blogu oferowane produkty, ich zalety, sposób użytkowania itp.

Skuteczne umieszczanie linków

Nie od dziś wiadomo, że linkowanie jest jednym z najważniejszych działań SEO. Posiadanie własnego bloga daje możliwość umieszczania w tekstach odnośników do strony www czy sklepu internetowego, zwiększając w ten sposób ruch oraz ilość podstron zauważonych przez roboty indeksujące i umieszczonych w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania . Na dodatek teksty blogowe są bardzo dobrze oceniane przez boty Google , jeśli zawierają odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Warto pamiętać o tym pisząc kolejne teksty i dopasowywać je do potrzeb witryny.

Tworzenie bazy rzetelnych artykułów, z których mogą korzystać klienci

Jest to tzw. budowanie pozycji eksperta. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi użytkownikami Internetu stawia nas w pozycji specjalistów w danym temacie. Wpływa to również na prestiż prowadzonych przez nas stron czy sklepu. Należy jednak pamiętać, że publikowane treści powinny być merytoryczne, ciekawe i dobre jakościowo. Często są one traktowane jak poradniki, autor bierze więc na siebie odpowiedzialność za rzetelność przedstawianych informacji –  szczególnie wtedy, gdy dotyczą wiedzy specjalistycznej lub tematyki niszowej.

Nowy kanał komunikacji z klientami

Artykuły blogowe z możliwością komentowania przez użytkowników to świetny sposób na stworzenie zaangażowanej społeczności. Jest to długofalowa relacja z klientami oparta na budowaniu wzajemnego zaufania. Zachęcanie do komentowania tekstów blogowych i wzajemnej dyskusji jest sposobem angażowania użytkowników, którzy chętniej wracają do miejsca, które znają i w którym dobrze się czują. Oprócz dbania o atrakcyjny, wartościowy kontent, znaczenie ma również tworzenie pozytywnej atmosfery. Świetnie sprawdzają się także kampanie marketingowe oparte o firmowego bloga.

Możliwość umieszczania płatnych reklam

Jeśli blog zyska wielu obserwatorów i nabierze popularności w sieci, nie tylko wpłynie na długotrwałe zwiększenie ruchu na Twoje stronie, ale umożliwi Ci też zarabianie na reklamach zewnętrznych.

Aby jednak osiągnąć wszystkie z opisanych wcześniej korzyści, konieczne jest regularne dodawanie wartościowych oraz atrakcyjnych wizualnie wpisów opatrzonych odpowiednimi odnośnikami.

Jeżeli poszukujesz firmy, która pomoże Ci budować wartościowy content na Twoją witrynę oraz zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony, zobacz ofertę Develtio by Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

Poprzedni artykułZastanawiasz się nad założeniem konta walutowego? Sprawdź, czy Ci się to opłaci
Następny artykułZasady przeprowadzania przeglądów gaśnic

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj