Poczta Polska odnotowuje rekordowy wzrost sprzedaży usług kurierskich

Popyt na najpopularniejsze usługi kurierskie Poczty Polskiej dla klientów biznesowych eCommerce rośnie powyżej rynku. Z danych Poczty wynika, że w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2018 roku wzrost liczby tych przesyłek przekraczał 19%.

Rośnie także liczba paczek nadawanych przez klientów indywidualnych. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w porównaniu do danych z analogicznego okresu roku ubiegłego wzrost ten wyniósł 23%.

– Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem eCommerce. Strategia Poczty Polskiej zakłada znaczne zwiększenie udziału w tym rynku. Odpowiedzią na te wyzwania jest budowa nowej struktury sieci logistycznej, unowocześnianie infrastruktury do obsługi paczek i inwestycja w Centralny Węzeł Logistyczny – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

W ramach budowy nowej architektury logistycznej Poczta Polska otworzyła w tym roku magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych w Łodzi, dodatkową halę w Olsztynie (wkrótce także w Koszalinie) oraz nową sortownię w Łodzi przeznaczoną tylko do obsługi przesyłek gabarytowych. W październiku Poczta Polska uruchomiła nowoczesną maszynę paczkową w Zabrzu, w drugiej co do wielkości sortowni w Polsce. Parametry maszyny zostały tak dobrane, by można było zabezpieczyć terminowość doręczania przesyłek także w chwilach niespodziewanych wzrostów ich liczby. Zainstalowany sorter obsłuży do 2,5 mln paczek miesięcznie, a jego przewidywana wydajność produkcyjna to 12 tysięcy paczek na godzinę.

Poczta Polska chce także wybudować do 2022 roku centralny węzeł tzw. hub logistyczny, który ma obsługiwać krajowy i międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej, pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i dalszy rozwój floty pojazdów.

Rynek paczkowy, którego wartość w ciągu pięciu ostatnich lat skoczyła z 24 do 40 mld zł w Polsce, napędzany jest przez niezwykle dynamiczny rozwój eCommerce i rośnie w dwucyfrowym tempie. Jak wskazuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, wolumen przesyłek kurierskich i paczek pocztowych tylko w latach 2015-2017 wystrzelił o 37 proc., z 243,3 mln do 334,2 mln szt., a w 2020 r. może osiągnąć poziom 450 mln szt. Taka sytuacja sprawia, że Poczta Polska coraz mocniej przesuwa akcenty swojej działalności – z listów na paczki.

W ubiegłym roku Poczta Polska obsłużyła ok. 120 mln przesyłek eCommerce, w tym roku rekord ten zostanie pobity. Firma odnotowuje również wysokie wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Obecnie obrót międzynarodowy Poczty Polskiej to 15 proc. całego przychodu Poczty Polskiej.

Poprzedni artykułPolska liderem europejskiego transportu
Następny artykułDłużnik samorządu to też wyborca

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj