Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Co zrobić, gdy nasze obroty w sklepie nie są na satysfakcjonującym nas poziomie. Co można poprawić, żeby sprzedaż się zwiększyła? Na te i inne pytania postaramy się zaraz odpowiedzieć, bo celem posiadania własnego biznesu jest maksymalizacja zysku, a zwiększenie sprzedaży nie musi być wcale takie trudne.

1. stonowana, łagodna muzyka grająca w sklepie.

Aspekt psychologiczny jest chyba najważniejszą rzeczą w sprzedaży. A to jest jeden z najprostszych trików na to aby klient dłuższy czas spędził w sklepie, a co za tym idzie może kupić więcej rzeczy. Ponadto lepiej zapamięta sklep i będzie chciał wrócić drugi raz co znowu zwiększy sprzedaż.

2. zwiększenie asortymentu

Dużo ludzi przychodzi do sklepu po konkretny produkt, ale go nie znajduje, gdyż sklep posiada tylko ograniczone produkty. Zwiększenie asortymentu spowoduje, że każdy znajdzie zawsze coś dla siebie.

3. promocje

Rożne akcje promocyjne to chyba najpowszechniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży. Mogą mieć charakter pozornych obniżek cen. Polega to na przekreśleniu ceny i napisanie innej, niższej. To działa, gdyż ludzie myślą, że płacą mniej, a tak naprawdę płacą tyle samo. Kolejną częstą promocją jest zakup dwóch produktów w cenie jednego, albo drugi za połowę ceny. Dzięki temu ludzi kupują więcej. Nasze obroty się zwiększają.

4. zapach świeżo pieczonego pieczywa

Zapach pieczywa wzmaga w nas apetyt co powoduje, że ludzi stają się głodni i kupują więcej artykułów spożywczych.

5. lokalizacja artykułów podstawowych na końcu sklepu

Gdy ustawiamy na końcu artykuły podstawowe to klienci muszą przejść cały sklep, by kupić np. chleb. Gdy idą przez cały zauważają inne rzeczy, które mogą się przydać, a których nie mieli w zamiarze kupować. Ten sposób jest bardzo efektywny i przynosi o wiele większe obroty w sklepach.

6. ustawianie zabawek na wysokości oczu dziecka

Gdy dziecko idzie razem z rodzicami na zakupy i widzi zabawki tuż obok siebie to na pewno któraś z nich mu się spodoba. A gdy dziecku już się spodoba jakaś zabawka to rodzice zwykle kupują to czego chce dziecko, aby uniknąć płaczu dziecka w miejscu publicznym i stresu. Ten efekt psychologiczny jest bardzo często wykorzystywany.

7. zwiększenia powierzchni sklepu

To niestety drogi sposób. Wymaga przebudowania lub rozbudowania powierzchni sklepu. Klient zwykle chce zobaczyć każdy kąt sklepu. A im dłużej chodzi tym jest większa szansa, że kupi więcej niż planował.

Te podstawowe sposoby pomagają właścicielom sklepów oraz sieci handlowych na zwiększanie sprzedaży. Działają na ludzką psychikę i sprawiają, że chcemy kupować więcej lub sprawiają że wydaje się nam, że czegoś potrzebujemy lub płacimy za coś mniej.

Rolnikopedia.pl

Poprzedni artykułPozycjonowanie – czyli czym właściwie jest SEO?
Następny artykułMarketing w Internecie – od czego zacząć?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj