Dlaczego warto wdrożyć system CRM w firmie

Utrzymanie i rozwój kontaktów handlowych i relacji z danym klientem to podstawa systemu CRM. Systemy CRM umożliwiają obsługę klientów zarówno na płaszczyźnie handlowej, jak i marketingowej – na wszelkich możliwych polach kontaktu. Wykorzystując oprogramowanie CRM mamy wpływ na automatyzacje tego procesu, a także integrację w jednym miejscu wszystkich danych, dotyczących naszych klientów. Program CRM pozwala także na personalizację i analizę wszystkich danych dotyczących partnerów handlowych. Dlaczego warto wdrożyć system CRM w naszej firmie?

Czym jest system CRM?

System CRM (Customer Relationship Management) ma za zadanie umożliwienie zbudowania relacji z klientem i utrzymywania ich, w wyniku czego szanse sprzedaży znacznie rosną. System informatyczny, który umożliwia zebranie i analizę historii transakcji oraz zarządzanie relacjami z klientami jest bardzo dobrym źródłem wiedzy zarówno dla osób, odpowiedzialnych za sprzedaż, jak i dla marketingowców. Szczegółowa historia współpracy z klientem umożliwia redukcję kosztów i dostosowanie narzędzi marketingowych do jego oczekiwań. Dzięki możliwości wdrożenia systemu CRM w firmie kontakty na wszelkich płaszczyznach z klientami są usystematyzowane, co pozwala na optymalizację całego procesu handlowego oraz zwiększenie efektywności sprzedaży. Nie od dziś wszak wiadomo, utrzymanie kontaktu ze stałym klientem jest znacznie tańsze, niż pozyskiwanie nowych, dlatego warto spełniać oczekiwania klientów, by trzymać regularną współpracę z nimi.

Systemy CRM – współpraca z klientem

Zastosowany w firmie system CRM pozwala na zachowanie odpowiednich relacji z klientem. Dzięki temu można liczyć na to, iż zadowolony klient, poprzez system rekomendacji, przyciągnie do nas nowych partnerów handlowych. Dzięki oprogramowaniu CRM możemy cenić, który klient jest dla nas szczególnie cennym źródłem dochodów, umożliwia także takie zarządzanie relacjami z klientem, że pominięcie któregoś z nich jest niemożliwe – każdy partner handlowy jest cennym źródłem informacji. Systemy zarządzania relacjami z klientami są bardzo przydatne zwłaszcza w sytuacji, gdy baza danych zawiera tysiące rekordów. Bez systemu CRM odpowiednie zarządzanie byłoby niemożliwe, a dane klientów mogłyby zostać pominięte lub zagubione.

Oprogramowanie CRM – najważniejsze funkcje

Oprogramowanie CRM podlega regularnej ewolucji, wciąż pojawiają się nowe funkcje, które ułatwiają współpracę z klientem. Mobilny CRM to gwarancja mobilności handlowców i dostęp do bazy danych z każdego miejsca, w którym pracownik aktualnie się znajduje. Najnowsze rozwiązania CRM umożliwiają dużą personifikacje programu i dopasowanie go do potrzeb każdej branży w celu zdobycia potencjalnych klientów, nawet niszowej i rzadko spotykanej na rynku. Programy CRM umożliwiają integrację wszystkich procesów, służących do obsługi i utrzymywania klientów, począwszy od utworzenia bazy danych, zawierającej istotne informacje na ich temat, poprzez organizację sprzedaży i na analizie rezultatów kończąc. Można oczywiście za ich pomocą tworzyć raporty pozwalające skoncentrować się na najbardziej perspektywicznych klientach.

Współpraca z klientem w systemie CRM

Typowe funkcje systemów CRM umożliwiają wygodną współpracę z klientem. Można dzięki nim zapisać całą historię kontaktów z klientem, od nawiązania z nim współpracy poprzez całą historię sprzedaży. Program umożliwia także przygotowanie ofert dla kontrahentów oraz znaczne usprawnienie komunikacji z nimi, na przykład poprzez wykorzystanie skrzynek email lub tradycyjnych faksów. Możliwe jest także grupowanie klientów ze względu na region czy specyfikę zamówień, a także nadawanie im statusu ważności lub aktywności.

Poprzedni artykułZasady przeprowadzania przeglądów gaśnic
Następny artykułPrawnik, radca prawny czy adwokat – do kogo udać się po pomoc prawną?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj