Budowanie lojalności pracowników – co może zrobić pracodawca?

Budowanie lojalności pracowników to długi proces, który jest jednocześnie jednym z najważniejszych elementów poprawnego funkcjonowania każdej firmy. Dzięki niemu, pracodawcy nie tylko mogą zatrzymać podwładnych w przedsiębiorstwie, ale również pozytywnie wpłynąć na ich motywację i zaangażowanie.

Benefity i programy lojalnościowe dla pracowników

Jednym ze sposobów na zbudowanie zgranego i lojalnego zespołu jest wprowadzenie odpowiednich benefitów pozapłacowych, dostosowanych do potrzeb konkretnych pracowników. Wśród tego typu świadczeń królują zwłaszcza prywatna opieka zdrowotna czy elastyczny czas pracy. To jednak nie wszystko – ciekawym rozwiązaniem okazują się też karty podarunkowe skierowane nie tylko do pracowników, ale również ich dzieci. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na ofertę firmy Edenred, która proponuje szeroki zakres świadczeń tego typu. Wśród nich znajdują się także karty lunchowe, sportowe czy związane z dostępem do kultury. Dają one pracownikom dużą elastyczność, ponieważ każda osoba może samodzielnie zadecydować, na co przeznaczy dany bon.

Budując lojalność podwładnych, warto również wprowadzić programy lojalnościowe. Aby zatrzymać pracowników w firmie i zachęcić ich do pracy, można zaoferować, np. dostęp do platformy oszczędnościowej z promocjami i zniżkami, dodatkowe dni urlopu czy szansę na wykup akcji przedsiębiorstwa.

Sprawne zarządzanie jako klucz do sukcesu

W procesie budowania lojalności pracowników niezwykle istotna jest właściwa kultura organizacyjna firmy. Pracodawcy powinni zadbać przede wszystkim o poprawną komunikację między przełożonymi a podwładnymi. Jasne komunikaty i klarowne przedstawienie zasady panujących w przedsiębiorstwie jest tu kluczowe. Ułatwi to nie tylko proces zarządzania, ale poprawi też wydajność osób zatrudnionych. Wiedząc, czego mogą się spodziewać, pracownicy poczują się również pewniej. Aby zwiększyć ich lojalność wobec firmy, powinni być także na bieżąco informowani o zmianach zachodzących w jej wnętrzu. W ten sposób zyskają poczucie partnerskich relacji.

Docenianie starań i możliwość rozwoju

Lojalny pracownik to zmotywowany pracownik. Oprócz przydatnych benefitów w postaci kart podarunkowych, które bez wątpienia pozytywnie wpłyną na jego zapał do pracy, warto zastosować także inny sposób zachęcania do wykonywania obowiązków zawodowych. Mowa tu o pochwałach słownych. Jeżeli podwładny wykazuje duże zaangażowanie, należy to docenić – najlepiej przy całym zespole lub przy kliencie. Osoba, która czuje, że jej trud jest zauważany, z pewnością poczuje się bardziej związana z firmą.

Na lojalność pracowników wobec przedsiębiorstwa wpływa też dostęp do kursów i szkoleń. Możliwość rozwoju i zdobywania nowych umiejętności, a co za tym idzie perspektywa awansu zawodowego może sprawić, że podwładni zdecydują się zostać w danej firmie przez lata.

Budowanie lojalności pracowników – co może zrobić pracodawca?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here